BINE, BINE,
DAR CÂT COSTĂ?

La fel ca o cină în oraș, același serviciu de comunicare sau branding poate costa super diferit de la un specialist la altul, în funcție de experiența omului cu care alegi să lucrezi. Poți, de exemplu, să cumperi un logo cu $15 de pe net, la fel cum poți să cumperi un burger de la fast-food - ambele rezolvă o nevoie în același mod: ieftin și repede. Problema este că, pe termen lung, acest „ieftin și repede” vine cu propria notă de plată. 

Atunci când alegi cu cine faci o campanie de comunicare sau un branding, ține cont atât de experiența omului, cât și de industriile pentru care a mai lucrat. E la fel ca la renovări - nu vrei să-ți monteze instalația electrică un frizer, chit că tot cu tăiatul de fire se ocupă. 

Și pentru că îmi place să vorbesc pe șleau, let's get it on, cum zice Marvin Gaye:

BRANDING

Întâi de toate, e important să știi că eu nu livrez un logo și atât, pentru că nu-i văd utilitatea fără un context bine definit. Un proces de branding complet e format din mai mulți pași care te ajută să înțelegi și mai bine cum să folosești identitatea vizuală. Hai să-ți explic procesul meu și ce înseamnă fiecare pas în parte:

  • Analiza pieței: primești un raport de 7-10 pagini despre competiția ta directă, nu ca să-i copiem, ci ca să ne asigurăm că ne diferențiem de ei - e loc pentru toată lumea.

  • Poziționare: plecând de la analiză, alegem împreună cum și unde te așezi în piață. Pentru asta folosim tool-uri/teste  diferite, în funcție de industrie: arhetipurile de brand, 360° survey, atribute FREI, etc.

  • Vocea brandului: corelez poziționarea cu rezultatele testelor și creez vocea brandului cu exemple concrete pe 3 tipuri de mesaje: de awareness, de educare, de sales. 

  • Nume: numele brandului, verificat la OSIM + domeniile web disponibile (primești 10 propuneri)

  • Logo: primești 3 propuneri de logo din care o alegem pe cea mai potrivită (pe care o retușez)

  • Identitate vizuală: primești logo-ul final în toate formatele lui (jpg, png, eps), schemat de culori, shapes & fonturi, în linie cu poziționarea pe care am ales-o.

  • Templates: de social media, slide-uri, cărți de vizită, stickere, câte în lună și în stele în funcție de nevoile tale. Majoritatea template-urilor sunt în Canva, ca să le poți edita ușor.

  • Brand guidelines: un document de 10-15 pagini în care îți explic cum să folosești toate elementele de mai sus, de la poziționare, până la logo și vocea brandului.

  • Webdesign: opțional, pot crea site-ul de prezentare creat în wix cu 3-4 pagini (Home, Servicii, About, Contact). Pentru site-uri mai complexe - gen shop-uri - îți recomand programatori care își fac treaba bine, ținând cont de brand guideline-uri.

  • Consultanță: pentru că știu că începutul vine cu multe nebuloase, îmi păstrez pentru tine 5 ore de consultanță în primele 3 luni după ce terminăm procesul de branding. În timpul ăsta îți ofer feedback pe materialele pe care le creezi și îți răspund la întrebările care, inevitabil, apar pe parcurs. 
     

Pentru mine e importantă calibrarea, de aceea toate materialele au 2 runde de feedback incluse, tocmai ca să ne aliniem ușor și să iasă treaba mișto.

cup.png

Majoritatea clienților vin către mine pentru una din următoarele categorii de servicii de branding. Bineînțeles, sunt și cazuri cu cerințe diferite, în funcție de industrie, dar pentru simplitate și claritate, uite estimările mele:

Identitate vizuală

Pachetul ăsta e bun dacă vrei un branding personal sau ai deja un nume pentru brandul tău și ai nevoie doar de identitatea vizuală. Durează 4-5 săptămâni.

Ce conține pachetul:

  • Analiza pieței

  • Poziționarea

  • Vocea brandului

  • Logo & identitate vizuală

  • Templates

  • Brand guidelines

  • 5% reducere la cursul meu de scris

Branding anume

E potrivit dacă ai un proiect sau un serviciu care are nevoie atât de nume, cât și de identitate vizuală. Numele sunt verificate la OSIM și primești și domeniile web disponibile, plecând de la numele ales. Durează 6-7 săptămâni.

Ce conține pachetul:

  • Analiza pieței

  • Poziționarea

  • Vocea brandului

  • Nume & propuneri de domenii

  • Logo & identitate vizuală

  • Templates

  • Brand guidelines

  • Consultanță

  • 10% reducere la cursul meu de scris

suculenta.png

All inclusive

Varianta asta e ca pachetul de la ai tăi - conține tot, de la poziționare, la nume, identitate vizuală și site de prezentare. Practic, la finalul procesului primești tot ce ai nevoie ca să ieși în lume și să shine bright like a diamond*. Durează 8-10 săptămâni.

Ce conține pachetul:

  • Analiza pieței

  • Poziționarea

  • Vocea brandului

  • Nume & propuneri de domenii

  • Logo & identitate vizuală

  • Templates

  • Brand guidelines

  • Web design (3-4 pagini)

  • Hosting-ul site-ului gratuit 1 an

  • Consultanță

  • 15% reducere la cursul meu de scris