Design de event

How to Web 2019 este cel mai complex proiect pe care l-am avut în 2019. La momentul acela era unul din cele mai mari evenimente din Europa Centrală și de Est, cu focus pe construit „better products and faster growth”.


M-am ocupat de întreg spectrul de design: digital, prezentări, design de print, proiecții, merchandise, pe alocuri și copywriting.


Ca freelancer, m-am adaptat la stilul și ritmul de lucru al echipei și, pentru câteva luni am mers la biroul lor - erau și fun și era mult mai eficient la nivel de feedbac pe materiale.


Brief-ul: Web design-ul și guideline-urile vizuale au fost create de o agenție, iar munca mea a fost în mare parte să dezvolt conceptul gândit de ei și să-l adaptez la contexte variate - digital, print, proiecții.



Pentru campania de digital, paleta limitată de culori nu a fost o problemă, pentur că am folosit fundalul pozelor primite de la speakeri. Provocarea a fost să găsesc o variantă prin care toate materialele digitale să arate unitar, chiar dacă stilul fotografiilor difera. De cele mai multe ori am apelat la Photoshop pentru a scăpa de elemente inutile din fundal sau pentru a-l extinde, după cum vezi.



Provocarea: Conceptul pentru web design era foarte cool, dar nu puteam folosi fundalul alb din mai multe motive și în mai multe contexte:

  • on sight: era mult prea puternică lumina generată de ecranele LCD de la locația evenimentului.

  • online: vizual nu ieșeau în evidență pe social media dacă foloseam fundal alb

  • print: dădea senzația de material cheap atunci când aveam de tipărit materiale uriașe (6x4m, 3x10m)

  • psihologic: albul nu denotă 'tech' sau 'startup growth'


Și, care a fost soluția? Am folosit culorile de accent drept backgrounds pentru a diferenția topicurile și scenele. Pentru eveniment, mov a fost culoarea câștigătoare, pentru că optic e mai ușor de privit față de albastru sau verde atunci când privești mult timp spre un ecran. Albul a fost folosit doar pentru font-uri sau ca suport pentru logo-urile partenerilor. Dar asta nu e tot.


Am ales să folosim și verde și albastru, dar în scenarii foarte specifice și pentru un timp foarte limitat: anunțarea câștigătorilor sau în signalistica pentru scenele secundare cu ecrane mai mici.


Partea fun a proiectelor mele e că uneori jonglez între design și copywriting. Așa am creat o serie de mesaje super fun pentru secțiunea de merchandise și am avut surpriza să descoperim că stocurile noastre nu erau suficiente pentru câtă cerere era încă din prima zi.


Brief-ul: să creez 5-6 mesaje despre ideea de product growth, startups & funding. Trebuia să fie genderless & timeless. De departe cel mai popular a fost: Veni, vidi, pitchi. Dar și restul erau onorabile.


În aceeași linie am creat și un set de stickere:


Ce am învățat din proiect:

Că oameni diferiți au stiluri diferite de lucru și de management și că, din postura de freelance Art Director, e responsabilitatea mea să fac switch-ul între stiluri și să mă adaptez.

În proiectele mari e nevoie să înțeleg contextul în amănunt. Asta a însemnat că call-uri și discuții multiple cu managerul meu direct ca să-i înțeleg viziunea și direcția - toate acestea înainte să mă apuc de implementare.


De ce a fost crucial să înțeleg în profunzime viziunea? Pentru că, o dată intrat în implementare, un singur detaliu ratat sau înțeles greșit putea însemna „avem de refăcut toate cele 75 de bannere pentru ads și mesh-ul de 12 metri”. Comunicarea e cheia. În general, nu doar în proiectul ăsta.


Dacă ți-a plăcut ce am creat pentru How to Web și ai nevoie de skill-urile mele, dă-mi un semn.


HAI
SĂ NE AUZIM!

Mult mult mulțumesc!